Nytt tillhåll och kattbajs

Det har varit en händelserik dag för den lille. Den sedvanliga promenaden toppades med ett besök på Tomholmen där han mötte en kompis för lite lek! Därefter så åkte vi till Djurmagazinet och köpte en bur som vi fick i julklapp. Vi hittade en perfekt stålbur med en öppning på kortsidan och en på långsidan. Passar perfekt i bilen! Ikväll börjar inskolningen till att göra buren den mest attraktiva stället att vara på. Den är nu pimpad med en vadderad kudde som varit i hans bädd samt ett älgben. Succéen är ett faktum! Skönt att han är så himla lättsam. Han är inte orolig eller rädd för något! Så skönt för både honom och mej.

Vi har varit på middag hos min syster. Dom har två katter, så det blir en viss segregering när vi kommer dit. Katterna är i regel instängda i vardagsrummet. Det skulle bli en jäkla cirkus annars. Även denna gång gick det väl, katterna höll sej på sin kant och Tyson höll sej - om än lite motvilligt - på sin kant. Utmaning nummer två är kattlådan. Tyson tycker nämligen att den innehåller delikatesser. Jag håller inte med. Jag satt i soffan framför tv'n när jag hör ett tjut! Det visade sej att Tyson haft kalas. Dörren till toan hade lämnats öppen och med sin ringa storlek så ryms han att verkligen gotta sej. Han stank F-A-N. Jag var inte lycklig. Man kan till och med säga att jag var olycklig. Sagt och gjort, in med hunden i badkaret. Efter att noggrannt skrubbats och sköljts fick han sur och ynklig hoppa ur karet. Därefter följdes en vända med syrrans hårfön. Han var inte lycklig. Ja, man kan nog säga att han var på gränsen till olycklig. Hemma blev det ett lite extra grundligt varv med tandborsten. Jag önskar att han kunde sätta samman orsak och verkan så att han inte gör om det, men så tur har jag knappast. Det gäller att ha humor som hundägare.

Kommentarer
Postat av: Marie von Heijne

Man ska i alla fall ha humor som cavalierägare... ;)



Pappa äter faktiskt inte så gärna bajs men hans trefärgade kompis av motsatt kön... Där har vi grävt ut lite av varje ur munnen och stått hulkande i skogen mer än en gång. Att någon så söt kan vara så vidrig!!!

2012-01-02 @ 18:57:02
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Anna-Maria

Ja, gud, en stor potion humor! :D



Det verkar vara mest kattbajs som är intressant. Och det luktar ju ganska illa när han dessutom rullade sej i kattsanden... Då blev det tvagning à la grande! :D Min tollare som jag hade förut var däremot helt förälskad i bajs. All sorts bajs. Gud, så äckligt det var!

2012-01-03 @ 06:39:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0