Osäker på försäkringar

Efter många om och men så blev det att vi behöll Agria trots allt. Skälet till det är Tysons tårkanaler. Om vi skulle byta försäkringsbolag så skulle det innebära att alla eventuella besök och behandlingar hos veterinär inte skulle ersättas. Och det låter ju faktiskt logiskt att man inte kan försäkra något som redan konstaterats inte är bra. Nu grämer jag mej lite över att jag från början valde att ta Agria. Hade jag valt Folksam (som jag först hade tänkt) så hade det inte varit några problem. Nu är vi fast i Agria. Å andra sidan så har Agria en bättre försäkring som gäller tandvård i medicinskt syfte. Så okej, det var ju ett plus i kanten i alla fall. Till dess att vi sett om ögonen blir bra eller inte så tar vi det säkra före det osäkra och betalar de extra svidande slantarna i premie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0