Varning för halka!

Att gå på promenader nu är verkligen med livet som insats! Isen som ligger dold under ett lager lös snö är förrädisk! Jag har hunnit halka en gång utanför mina föräldrars hus och nu på promenaden var det dags igen. Jag märkte inte att jag tappade brodden på ena foten och lyckades därför med konststycket att lägga en redig vurpa! Tack och lov så landade jag rakt i backen och inte på lilleman. Jag har nog aldrig sett honom så förvånad förut. Imorgon måste nya broddar införskaffas annars blir det inga ordentliga promenader och om jag har riktigt otur så skaffar jag mej både blåmärken och brutna ben.



Är man inte stilig i sin nya reflexväst?

Kommentarer
Postat av: Marie von Heijne

Vilken härlig blogg du och Tyson har! Han är verkligen jättesöt, påminner lite om pappa Idefix men har finare öron. Är det OK om jag länkar hit från min hemsida?



Kan rekommendera dig att köpa IceBugs, otroligt bra kängor med broddar på undersidan. Då slipper man eländet med tappade broddar, broddar som lossnar etc. De är toppen när det är halt ute! Lite dyra men jag räknar med att ha mina livet ut, de är ju inget man använder dagligen precis.



Önskar er ett gott slut och allt gott inför 2012. Pappa Idefix tar också smällarna med ro, han bryr sig inte ett dyft. Han har precis firat sin sjunde födelsedag och ska kolla sitt hjärta igen till veckan. Då får du hålla tummarna, nu börjar han ju komma i den åldern då det börjar vara ganska vanligt med blåsljud.



Hälsningar Marie & co, Huset Elliots kennel

2011-12-31 @ 13:04:05
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Anna-Maria

Hejsan! Vad roligt att du tycker om den. :) Givetvis får du länka, jag har ju länkat till er utan att ens fråga...



Tack för tipset om IceBugs, jag har inte hört talas om dem förut. Det låter som att det kan vara värt pengarna.



Jag ska absolut hålla tummarna för honom. :) Du kan väl skriva och berätta hur det gick? Det vore väldigt kul om vi kunde träffas någon dag så får vovvarna bekanta sej lite. :)

2011-12-31 @ 16:28:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0