God fortsättning!

Gårdagen var intensiv för den lille. Vi firade hos mina föräldrar och som mest var vi 10 personer under samma tak. Plus en halv, brorsans son Alexander på 9 månader. Alexander och Tyson är mycket förtjusta i varandra. De är nyfikna på varann.




Tyson hade inte tid att sova många minuter. Han är ju så social så helst vill han klona sej och följa med alla på olika håll. Därför blev det en del passivitetsträning bara för att få honom att tagga ner lite för sin egen skull. Det blir ett lite för stort ansvar för honom att hålla reda på allt, det är det jag som ska göra istället. Det fungerade. Även om han inte sov så mycket så slappnade han av en del i alla fall. Nog för att han hängde med oss för det mesta, som en riktig familjemedlem.

Precis som jag trodde så klarade han alla fyrverkerier utan några problem. Han var mest nyfiken på alla färger som prydde himlen. Själva hade vi inga fyrverkerier, men min syster hade i sista stund fått tag på några Khom Loy (kinesiska lyktor) som dessutom var miljövänliga då de var 100% nedbrytbara. Så miljösamvetet är ganska intakt! Vackert var det också.

Vi önskar er alla ett riktigt gott nytt 2012!

Kommentarer
Postat av: Marie von Heijne

Hej igen!



Kan berätta att pappa Idefix nu har nytt intyg om hjärta utan anmärkning efter fyllda sju år. Det var nervöst men ruskigt skönt att han passerade nålsögat. Hans mamma lever än, 12 1/2 år gammal och pigg som en lärka. Pappa dog när han var 13 1/2 så vi har hopp om att få ha vår lille kille hos oss i många år till. Hoppas också att hans barn ska bli långlivade och roliga små krabater.



Hör av dig på mailen om hur du är ledig så kanske vi kan hitta en tid! Idag körde jag fast med bilen när jag skulle ta mig iväg till sta'n en sväng men vi ska förhoppningsvis inte ha det så här alla dagar...



Hälsningar Marie

2012-01-02 @ 18:36:36
URL: http://www.huset-elliot.com
Postat av: Anna-Maria

Men så härligt att höra att det gick bra! :D Man blir ju lite extra spänd när de når såna där milstolpar! Men han har ju och brås på. :)



Ja, absolut. Det vore jättetrevligt. :)

2012-01-03 @ 06:41:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0