När olyckan är framme...

För någon vecka sen satte Tyson i halsen. Han åt cavalierfodret och hade lite för bråttom. Det är inte första gången så jag väntade att han skulle hosta upp kulan. Ju mer tiden gick ju mer växte panik inom mej! Rent instinktivt ställde jag mej grensla över honom, satte händerna runt hans buk, uppe mot revbenen och så lyfta jag upp honom. Tredje gången som jag lyfte honom så hoppade kulan ut. Vilken lättnad!

Förra veckan läste jag en artikel om Heimlich manövern på hundar, och sen hittade jag information här på nätet om vad man ska göra vid olika nödsituationer. Det kan vara bra att ha läst lite om olyckan oturligt nog skulle vara framme! Om första hjälpen för hunden kan ni läsa om här.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0